Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji
Obsługa zamówień w sklepie internetowym Click Shop home.pl

2012-11-08

Przeglądanie zamówień i zamówionych produktów standardowo wykonuje się w panelu administracyjnym sklepu, w którym możemy wykonać podstawowe operacje związane z obsługą zamówień.

Artykuł przedstawia alternatywną metodę obsługi zamówień sklepu Click Shop z poziomu programu Sz@rk Biznes. Z metody tej można skorzystać nawet bez pełnego wykorzystywania modułu handlowego naszego programu.

W celach testowych składamy nowe zamówienia w sklepie:

Pierwsze zamówienie

Drugie zamówienie

Logujemy się do Panelu administracyjnego home.pl i przechodzimy do zakładki Sprzedaż/Zamówienia. W zestawieniu widać nowe zamówienia 101 i 102. Zamówienie 100 wykonane było wcześniej

Pracując na co dzień z programem Sz@rk Biznes nie musimy wykonywać dodatkowych czynności ani uruchamiać innych programów. Przechodzimy do zakładki Zamówienia i odświeżamy listę przyciskiem <Załaduj dane> (klawisze Shift+F9). Za pomocą WebAPI program automatycznie pobiera nowe zamówienia ze sklepu co widzimy na zdjęciu poniżej.

Poprzednia lista w powiększeniu. W porównaniu z panelem sklepu mamy dodatkowe kolumny z Kwotą brutto zamówienia i kosztami dostawy oraz adres e-mail i telefon zamawiającego.

Aby sprawdzić listę produktów z bieżącego zamówienia, w panelu naciskamy przycisk <Edycja> a następnie zakładkę „Zamówione produkty” lub Wydruk faktury do PDF.

Przeglądanie produktów z zamówienia w sklepie home.pl

W programie Sz@rk Biznes naciskamy klawisz <Enter> i otwiera się nowe okno z bieżącym zamówieniem. Widzimy wszystkie dane zamawiającego oraz zamówione produkty.

Zamówienie można wydrukować za pomocą przycisku <Wydruk> lub klawisza (F5)

Podgląd wydruku zamówienia.

Formularz zamówienia można dowolnie przygotować za pomocą wbudowanego generatora raportów. Możemy przygotować kilka rożnych projektów wydruku i wykorzystywać je w zależności od potrzeb, np. inny wydruk dla magazyniera, inny do księgowości, inny dla klienta jako kopia.

Wybór projektu przed wydrukiem

Widok projektu w Generatorze Raportów

Użytkownik może przygotować dowolny formularz wg własnych potrzeb. Zamówienia mogą zawierać elementy graficzne (logo), znak wodny, dowolny układ poszczególnych sekcji i wierszy ze szczegółami (produktami). Nic nie stoi na przeszkodzie aby formularz zamówienia był zgodny z Waszą szatą graficzną stosowaną w innych dokumentach firmowych.

Dla przypomnienia Sz@rk Biznes pracuje w trybie on-line ze sklepem internetowym Click Shop. Wszystkie dane pobierane są ze sklepu w trybie rzeczywistym, bez synchronizacji baz danych i bez posługiwania się tekstowymi plikami wymiany.