Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji
CRM - poczta elektroniczna

2011-09-17

Nieodzownym i chyba najważniejszym elementem systemu CRM powinna być możliwość wysyłania i odbierania wiadomości za pomocą poczty elektronicznej. Ze względu na powszechność, niskie koszty użytkowania i szybkość w dostarczaniu informacji jest również filarem naszego systemu CRM.

Sz@rk CRM w tym zakresie posiada zaawansowane narzędzia już na etapie pisania wiadomości. Ponieważ szybki Internet jest już powszechnością i nie przejmujemy się wielkością przesyłanych wiadomości (oczywiście w granicach rozsądku), zastosowaliśmy zaawansowany edytor który pozwala na opracowywanie "bogatych" wizualnie wiadomości. Oczywiście wiadomości w zwykłej formie tekstowej są również obsługiwane przez nasz System.

Większość wiadomości jednak wysyłamy w formacie HTML, dodatkowo dołączającróżnego rodzaju grafikę, która przeplatana jest z tekstem. Jeżeli klient poczty naszego odbiorcy nie pozwala na pełny odczyt takiej wiadomości, to w miejscu grafiki zobaczy puste dziury otoczone ramką, a zdjęcia zostaną dołączone do listy załączników. Czytanie takiej wiadomości nie jest komfortowe.

Sz@rk CRM potrafi przygotować i wysłać wiadomość w takim formacie, a następnie odebrać i wyświetlić na ekranie w identycznej postaci. sposób przesyłania jest tutaj zgodny ze standardem i możemy korespondować z odbiorcami, którzy posługują się innymi programami posiadającymi taką funkcjonalność np. MS Outlook.

Poniżej zdjęcie z naszego programu prezentujące taką wiadomość.

Kilka słów opisu tego zdjęcia.

W polu Do... (adresata) możemy skorzystać z kreatora wyszukiwania kontrahenta z naszej bazy SQL (wspólnej dla wszystkich modułów Sz@rk). W takim przypadku wiadomość automatycznie zostanie skojarzona z wybranym klientem. Na naszym zdjęciu widać to w tytule okna "Nowy e-mail: K-0 TGSOFT". K-0 to nazwa grupy "K" i kod kontrahenta "0" w naszej bazie. Jeżeli wiadomość tworzymy bezpośrednio z listy kontrahentów lub odpowiadamy na wiadomość skojarzoną już z klientem, nie musimy wykonywać dodatkowych czynności. Program automatycznie połączy taką wiadomość z odpowiednim kontrahentem.

Do wiadomości możemy dołączać załączniki, które są widoczne pod tematem wiadomości. Oczywiście w polu "Do..." oraz "DW..." można podawać wiele adresów oddzielanych średnikami ";".

Załączniki oraz dodatkowe opcje wiadomości dostępne są w MENU w zakładce "Poczta".

Więcej na temat samego edytora tekstów możemy przeczytać w dokumentach:

Zgodnie ze standardem, po wysłaniu wiadomości(Przycisk <Wyślij>), poczta trafia do skrzynki nadawczej.

Ze skrzynkinadawczej można wysłać wiadomości pojedynczo (przycisk <Wyślij> nad listą wiadomości) lub seryjnie (przyciskiem Menu/<Wyślij odbierz>). W drugim przypadku program wysyła wszystkie przygotowane wiadomości i sprawdza skrzynki pocztowe użytkownika, pobierając nowe wiadomości.

Każdy użytkownik może posługiwać się w naszym systemie wieloma kontami e-mail.

Zdjęcie prezentuje dodatkowo możliwość automatycznego podglądu treści wiadomości. Podgląd treści możemy włączać i wyłączać we wszystkich listach (skrzynkach)

Poniżej prezentujemy widok wiadomości otrzymanej.

A tak wygląda wiadomość odczytana za pomocą MS Outlook