Integracja Sz@rk ze sklepem shoper.pl została już częściowo opisana w dokumentach:
Nowa wersja DEMO, którą można pobrać z naszej strony http://www.tgsoft.pl/Download.aspx?tab=2 umożliwia przetestowanie całego procesu obiegu zamówienia.
1) Złożenie Zamówienia.
Pod adresem http://szark.shoper.pl/ znajduje się Sklep Internetowy DEMO. Możesz dowolnie składać zamówienia, bez obawy że do domu zapuka kurier z dostawą :). Wszystkie towary i zamówienia są tutaj prezentowane tylko w celach demonstracyjnych systemów Shoper.pl oraz Sz@rk.
Proces składania zamówienia jest intuicyjny i zgodny z przyjętymi zasadami zakupów internetowych.
1-szy etap: Zamówienie z trzema pozycjami, wybieramy sposób dostawy
2-gi etap: Dane zamawiającego.
Proszę podać prawidłowy adres e-mail w celu poprawnego dostarczenia wiadomości e-mail z potwierdzeniem. Możesz podać swój adres lub jeden z adresów, które możesz obsłużyć za pomocą wersji DEMO Sz@rk CRM:
- Jan.kowalski (m a ł p ka) tgsoft.pl Przykład widzimy na zdjęciu powyżej.
- Maria.kowalska (m a ł p ka) tgsoft.pl
- Demo.szark (m a ł p ka) tgsoft.pl
3-ci etap: Zatwierdzenie zamówienia
Jeżeli w zamówieniu podano adres e-mail z demo tgsoft, to należy otworzyć Sz@rk CRM (logując się tym samym identyfikatorem). W naszym przypadku login: JAN i hasło: demo. Jeżeli podałeś swój adres e-mail to sprawdź pocztę w swoim programie pocztowym.
Potwierdzenie zamówienia odczytane w Sz@rk CRM
2) Import Zamówień ze sklepu do Sz@rk.
Kolejne etapy obsługi zamówienia zostały opisane w wymienionych na początku dokumentach z poziomu programu Sz@rk CRM. My przedstawimy teraz kolejne kroki, które wykonuje operator programu Sz@rk tylko za pomocą modułu GM (CRM nie jest tutaj potrzebny, może być wykorzystywany opcjonalnie).
Operator otrzymuje powiadomienie e-mail o nowym zamówieniu w sklepie. Może natychmaist przejść do przetwarzania zamówienia, lub zaczekać na kolejne zamówienia i załadować wszystkie jednocześnie.
Import nowych zamówień w GM, opcja Zamówienia/Lista zamówień sklepu internetowego
2-gi krok importu z listą nowych zamówień
Widok listy po zaimportowaniu zamówień. Dodatkowo zaprezentowano podgląd bieżącego zamówienia.
3) Przetwarzanie zamówienia, dołączenie do listy zamówień Sz@rk.
Z tego samego okna za pomocą przycisku <Dołącz> przetwarzamy kolejno każde zamówienie. Kreator pozwala na przyporządkowanie kontrahenta i towarów z bazy Sz@rk.
1-szy krok z potwierdzeniem bieżącego zamówienia
2-gi krok. Należy odszukać kontrahenta <Szukaj> lub założyć nową pozycję <Nowy>. Program automatycznie próbuje zlokalizować kontrahenta wg kilku podstawowych danych.
Dodanie nowego kontrahenta do bazy.
3-ci krok, podgląd listy zamówionych towarów.
Program automatycznie dopasuje wszystkie kartoteki wg symboliki Sz@rk GM.
Po zatwierdzeniu, do listy zamówień Sz@rk trafia nowa pozycja z danymi relacyjnymi naszej bazy (kontrahent, towary, sposoby płatności i dostawy)
4) Tworzenie dokumentu sprzedaży, realizacja zamówienia
1-szy krok realizacji zamówienia.
2-gi krok, wybieramy dokument sprzedaży
3-ci krok, podgląd listy towarów.
Jeżeli dostawa towarów wymaga kosztów przesyłki, to odpowiednia pozycja zostanie automatycznie dodana do faktury. Kartoteka kosztów dostawy zdefiniowania jest w Parametrach modułu GM.
Zatwierdzenie Faktury VAT. Wszystkie dane zostały automatycznie obliczone i przeniesione z zamówienia.
Wydruk faktury VAT
Z poziomu listy zamówień sklepu zmieniamy status zamówienia.
Status automatycznie zmieniany jest w sklepie internetowym shoper.pl.
Sklep po zmianie statusu wysyła zamawiającemu potwierdzenie zmiany. Potwierdzenie odczytaliśmy w systemie Sz@rk CRM.
5) Zamówienie w Sz@rk GM.
Realizacja zamówienia automatycznie generuje dokument rozchodu magazynowego WZ i zdejmuje odpowiednie ilości z poszczególnych kartotek towarowych.
Widok kartoteki z zaksięgowanym rozchodem naszego zamówienia.
Do Rejestrów Sprzedaży automatycznie trafiła nowa Faktura VAT.