W poprzednich dokumentach opisano pobieranie danych bezpośrednio ze sklepu w celu analizy, prezentacji, wydruków itp. W tym dokumencie zaprezentujemy bezpośrednią współpracę ze sklepem shoper.pl w trybie odczytu i zapisu danych.
Lista produktów to podstawowy element naszego sklepu, który wymaga częstej aktualizacji, sprawdzaniu, dopisywaniu kolejnych pozycji oraz ich opisów i zdjęć.
Sz@rk CRM umożliwia wykonywanie wszystkich w/w zadań za pomocą czytelnego i przejrzystego interfejsu, który dodatkowo daje ogromne możliwości analizy wg własnych preferencji.
Lista produktów z otwartą rozwijaną listą kategorii.
Praca w modelu trójwarstwowym polega na pobraniu paczki rekordów z serwera do klienta, gdzie możemy jest przetwarzać w różnoraki sposób. Od liczby produktów i wydajności naszego połączenia zInternetem zależy wybór opcji ładowania listy.
Możemy wybrać tylko określoną kategorię w celu zawężenia liczby pobieranych danych, lub załadować całą listę jednocześnie.
Lista dostępnych kolumn cz.1
Lista dostępnych kolumn cz.2
W panelu szybkiego filtrowania dostępne są rozwijane listy z Kategoriami i Producentami:
Listy Kategorii i Producentów zawierają również bieżące dane pobrane bezpośrednio ze sklepu.
Lista z zastosowanym grupowaniem wg kolumn Kategoria i Producent. Każda grupa została indywidualnie podsumowana.
Przykład zaawansowanego filtrowania z włączoną opcją podglądu opisów produktów
Aktualizacja danych w sklepie
Pierwsze 3 przyciski służą do edycji danych bezpośrednio w sklepie internetowym.
- Nowy – dodanie nowej pozycji (nowego produktu) do listy (klawisz Insert)
- Edycja - zmiana danych produktu (Klawisz Enter)
- Kasuj – usunięcie produktu z listy
Ostatni przycisk „www” otwiera domyślną przeglądarkę internetową z bieżącą pozycją bezpośrednio w sklepie internetowym. Dzięki temu możemy szybko sprawdzić, jak nasze zmiany będą prezentowane na stronie internetowej w sklepie.
Okno dialogowe służące do edycji i zakładania nowych pozycji
Zatwierdzenie zmian przyciskiem <OK> powoduje następujące akcje:
- Zapis danych bezpośrednio w sklepie internetowym
- Jeżeli operacja aktualizacji w sklepie się powiedzie, to okno jest zamykane i aktualizowana jest lista w naszym komputerze
- Dla nowych kartotek program odczytuje nadany nowy ID w sklepie i na listę trafia rekord z aktualnymi danymi
Druga zakładka z możliwością przeglądania, dodawania i kasowania zdjęć produktów. Wszystkie operacje powodują automatyczną aktualizację w sklepie internetowym
Trzecia zakładka pozwala na przeglądanie zdjęć w pełnym rozmiarze (zdjęcia możemy przewijać)
Panel wyszukiwania umożliwia odszukanie podanej frazy we wszystkich kolumnach przeglądanej listy
W środkowej części ekranu jest przycisk otwierający własne raporty wykonane za pomocą wbudowanego generatora raportów.
Należy jeszcze przypomnieć, że każdą listę możemy wydrukować, zapisać do np. PDF lub XLS.