Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji
Sz@rk Biznes – nowe spojrzenie na program do obsługi firmy

2012-10-27

Programy do obsługi firmy kojarzą się nam tylko z wystawianiem faktur czy księgowaniem. Jest jednak wiele innych czynności, które musimy wykonywać w swej codziennej pracy, a ich wynik zapisywać w różnego rodzaju dokumentach za pomocą edytora tekstów.

Sz@rk Biznes doskonale sprawdzi się w tej roli. Posiada wbudowany profesjonalny Edytor Tekstów, który z powodzeniem zastąpi inne płatne edytory. Dodatkowo użytkownik domyślnie zapisuje dokumenty w bazie danych SQL, dzięki czemu dokumenty pozostaną w firmie nawet po odejściu pracownika. Dokumenty sązawsze „pod ręką” z dowolnego stanowiska w sieci komputerowej oraz klienta zdalnego, który łączy się z programem poprzez internet.

Podstawowym zastosowaniem Edytora jest sporządzanie nowej wiadomości e-mail. Należy tutaj wyraźnie zaznaczyć pełne wsparcie dla grafiki, którą możemy osadzać w treści wiadomości pomiędzy tekstem. Wiadomość zostanie w taki sam sposób odebrana przez adresata posługującego się np. programem MS Outlook.

Edytor możemy dodatkowo wykorzystać w wielu innych opcjach programu:

  1. Organizer
    1. Dokumenty - Prywatne dokumenty każdego użytkownika programu niedostępne dla innych
  2. Korespondencja
    1. Biuletyny informacyjne
    2. Kampanie reklamowe, sporządzenie zapytania ofertowego i właściwej oferty
    3. Dokumenty firmowe – Publiczne dokumenty dostępne dla wszystkich użytkowników
  3. Sz@rk
    1. Baza Wiedzy
    2. Projekty
  4. Kontrahenci
    Tutaj mamy specjalne zastosowanie edytora jako narzędzia do automatycznie wypełnianych formularzy danymi poszczególnych kontrahentów, np. w celu adresowania kopert, przygotowania różnego rodzaju imiennie dedykowanych pism jak wezwania do zapłaty, ponaglenia itp. Każdy kontrahent może mieć własną listę notatek edytowanych za pomocą edytora. Ponieważ edytor może przechowywać w dokumentach grafikę, możemy to wykorzystać do przechowywania np. umów, upoważnień, certyfikatów. Wszystkie dane będą zapisane indywidualnie do każdego kontrahenta i przechowywane w bazie SQL. Obydwa sposoby wykorzystania edytora w połączeniu z kontrahentami przedstawimy w innym dokumencie.

Poniżej kilka zdjęć prezentujących główne opcje programu (program posiada jeszcze wiele okien dialogowych, które pominiemy)

Program posiada kontrolę pisowni, wszystkie błędy automatycznie podświetlone są czerwonym „wężykiem”

Edytor domyślnie zapisuje dokumenty w bazie SQL, nic nie stoi jednak na przeszkodzie aby zapisać je do plików, lub odczytać z pliku po czym zapisać do bazy. Możemy edytować pliki w formacie: RTF, TXT, HTML, MHT, Word DOCX, Word DOC, ODT, XML, EPUB,.

Program posiada wsparcie dla wbudowanych tabel oraz nagłówków i stopek.