Sz@rk DBCalc to nowy produkt w naszej ofercie, który zastąpi dotychczasowy dodatek do Excel’a występujący pod nazwą Sz@rk Analizy. Teraz program może pracować samodzielnie bez potrzeby zakupu samego arkusza. Oprócz standardowych operacji i funkcji ogólnie znanych z innych arkuszy, program służy do obliczeń i analiz danych z baz SQL, zwłaszcza systemu Sz@rk SQL.
Już w pierwszej wersji programu dodaliśmy cztery dedykowane funkcje dla systemu Sz@rk: dwie dla modułu Finanse Księgowość i dwie dla modułu Kadry Płace.
Ogólny widok programu z podstawowymi narzędziami. Zdjęcie prezentuje przykład obliczeń z zastosowaniem dedykowanych funkcji dla modułu Finanse Księgowość.
Poniżej kolejne zakładki głównego Menu programu:
Funkcje Sz@rk możemy wprowadzać bezpośrednio do arkusza podobnie jak pozostałe standardowe funkcje, lub za pomocą dedykowanych „kreatorów” dostępnych z zakładki „Dane”. Wystarczy wybrać lub zaznaczyć odpowiednie opcje, a program sam zbuduje i wklei do arkusza odpowiednią funkcję.
1-szy krok kreatora wybranej funkcji służy to podania i sprawdzenia parametrów
2-gi krok kreatora buduje odpowiednią składnię dla funkcji i umożliwia przeprowadzenie testu obliczeń
Poniżej kolejne funkcje dla systemu Sz@rk.
Program posiada możliwość odczytu i zapisu plików XLS oraz XLSX zgodnych z programem Excel. Zalecamy jednak przechowywanie arkuszy w bazie danych SQL systemu Sz@rk. Arkusze możemy grupować podobnie jak pliki lokalne w katalogach. Zapis arkuszy do bazy SQL ma wiele zalet, których nie uzyskamy korzystając ze standardowych plików lokalnych:
- Wszystkie dane i arkusze przechowywane są w jednym miejscu
- Archiwum (backup) danych programu Sz@rk automatycznie zarchiwizuje wszystkie arkusze
- Arkusze dostępne są dla użytkowników pracujących w sieci lokalnej bez potrzeby przeglądania i mapowania dysków sieciowych
- Do plików lokalnych łatwo można dotrzeć w sposób nieautoryzowany, dane w bazie SQL są chronione przez silnik MS SQL Server
- W przypadku korzystania z programu Sz@rk DBCalc CLOUD mamy dostęp do danych i arkuszy z dowolnego miejsca przez Internet
- Dla firm wielooddziałowych polecamy wersję CLOUD, która umożliwia zdalną pracę przez Internet bezpośrednio na danych dostępnych dla innych użytkowników. Sporządzanie raportów i wysyłanie ich jako załączniki w wiadomościach e-mail to już przeszłość. Teraz wystarczy zapisać arkusz do bazy, również zdalnie.
W zakładce Dane/Otwórz tabelę dostępna jest opcja prezentacji komórek w „Tabeli Danych”, która podobnie jak standardowe okna systemu Sz@rk posiada bogate opcje filtrowania, sortowania, grupowania, wyszukiwania, itp. Wystarczy zaznaczyć obszar tabelaryczny w arkuszu i nacisnąć przycisk „Otwórz tabelę”
Poniżej przedstawiono zdjęcia z podstawowymi opcjami typowymi dla arkuszy kalkulacyjnych.
Zapoznaj się z bezpłatną wersją DEMO programu. Login: ADMIN, hasło: brak
Program posiada licencję wielostanowiskową, może być instalowany i użytkowany we wszystkich stanowiskach komputerowych w firmie. Do pracy zdalnej przez Internet potrzebna jest wersja CLOUD również wielostanowiskowa.